Rubriky
blog

Zkušenosti s pojišťovnou – agenti a srnec

Velká část lidí se mě ptá, proč říkám, že nemám rád lidi od pojišťovnictví. Druhá velká část je nemá ráda taky a ta zbývající nejmenší část jsou lidi z pojišťovnictví. Následující článek je určen skupině první. Ačkoliv by bylo krásné věřit, že se jedná o výjimku, internetové diskuse potvrzují pravý opak a pojišťovací ústav je potřeba dobře vybírat.

 

V roce 2010 jsem si poprvé zcela za svoje ušetřené peníze (rozuměj bez příspěvku rodičů) koupil auto. Letitá, ale zachovalá a stále elegantní Škoda stála první den v garáži a já se jal shánět povinné ručení. Vzhledem k tomu, že předchozí štrapácní Škodu Felicia i nesmrtelnou Škodu  105 pojišťovala Generali, vydal jsem se jako věrný zákazník, do Kostelce nad Orlicí na její pobočku. Už před tím jsem si na internetu srovnal povinná ručení a měl v povědomí, jak se ceny pohybují. Paní (tehdy jsem pořádně nerozlišoval termín pojišťovací agent/pracovník pojišťovny) se do mě pustila a nabídla mi díky bonusu, který dopočetla za předchozí auta, můj věk a bydliště cenu srovnatelnou s nejnižší nabídkou na internetu. Pochválil jsem ji a prozřetelně si k povinnému ručení místo automaticky nabízeného pojištění předního skla vybral jako jediné připojištění střet se zvěří. 🙂

 

Až potud byly moje zážitky jako z reklamy a vše fungovalo. Ovšem jen do chvíle, než mi cca měsíc po sjednání pojištění volal chlapík z centrály Generali, že dlužím peníze. Tomu jsem se srdečně do telefonu zasmál, vzal internetové bankovnictví a pánovi uctivě sdělil, že vidím, že jsem platbu provedl ještě ten den převodem. Poděkoval, zavěsil a za 10 minut volal znovu a jásal, že už zjistil, kde je chyba! Prý mi pojišťovací agent špatně vypočítal výši bonusu a proto jsem prý v dluhu. Se správně vypočítaným bonusem jim mám zaslat ještě cca. tisíc korun a vše bude v naprostém pořádku – není to skvělé? Můžete hádat, zda se mi omluvil za pochybení člověka, který vlastně ani není jejich zaměstnancem, zda za to byl onen člověk nějak potrestán, nebo zda bylo na základě tohoto možné okamžitě odstoupit od smlouvy a přejít jinam. Tehdy to byla moje první a bohužel nedobrá zkušenost s pojišťovacím agentem.

 

V květnu 2011 jsme jeli poprvé závody v rámci volného poháru rallye v Havlíčkově Brodě. Vše probíhalo dobře až do třetí rychlostní zkoušky, ve které nám skočil do cesty most a přilehlé dopravní značení. Protože na uzavřené silnici neplatí standardní pravidla silničního provozu, je nutné se na ně připojišťovat. Ve zkratce musíte být pojištěni na škody vzniklé soutěžním vozidlem, kam právě spadala ona značka a most. Toto pojištění jsme u jakési paní, která se jmenovala Věra Chylíková sjednali v pátek 27.5.2011 na místě závodů a spolu s námi také zbytek posádek. Paní Chylíková nám zprostředkovala pojištění od České Pojišťovny, které jsme zaplatili a obdrželi od ní ručně vyplněnou zelenou kartu. Tím pro nás končila veškerá administrativa a přepnuli jsme se do „závodního režimu“.

 

Most a značka v LučiciBohužel, auto od počátku soboty nefungovalo jak mělo a chybějící výkon jsme honili nasazením. Dohonili jsme jej definitivně v obci Lučice, kdy se auto sklouzlo po štěrku více, než bylo možné rukama vrátit nazpět. Vyskočili jsme na chodník, do mostu a do dopravní značky, kterou jsme urazili. Po nezbytných nadávkách a kontrole, že jsme ok, mobilním telefonem nahlašujeme nehodu a odstoupení řediteli soutěže. Rallye pro nás končí a za několik hodin jedeme domů.

Ředitel soutěže pan Secký je perfektní a už dva dny po nehodě (tedy 30.5.) posílá emailem špičkově zpracovaný protokol o škodné události, který obsahuje veškeré potřebné údaje pro pojišťovnu včetně fotek nehody a jejího popisu. Díky tomu na něm nemusíme již nic doplňovat a pouze jej odesíláme přes internet do České pojišťovny. Česká pojišťovna mi dne 1.11.2011 (tedy krásných 5 měsíců po škodní události) posílá informace o vyřízení škodní události, kde stojí, cituji:

 

K této škodní události Vám sdělujeme, že sjednané pojištění je účinné od 16:40 dne 28.5.2011 a končí ve 24:00 dne 29.5.2011. Dle doložených dokladů jednoznačně vyplývá, že v době vzniku škody nebylo vozidlo pojištěno a proto nelze škodu z titulu sdruženého pojištění vozidla uhradit.

 

Stejný dopis dostal i poškozený, v tomto případě SÚS Vysočina, který čekal na úhradu značky (mimochodem, kdo to nevíte, tak úhrady značek začínají na desetitisících). Protože tomu nerozumím, volám paní Chylíkové, která mi pojištění sjednala. Situaci ještě více komplikuje fakt, že druhý den odpoledne odlétám na týden mimo ČR a situaci nebudu schopen řešit. Paní Chylíková mi telefon vzala, vyslechla si, co se stalo a poprosila mne abych poslal vyjádření pojišťovny na její email. To jsem udělal a to bylo také naposledy, co mi telefon zvedla a zároveň naposledy, co jsem o ní slyšel. Druhý den jsem volal do České pojišťovny, vše vysvětlil a dozvěděl jsem se, že „pojišťovací agent se zřejmě nezachoval korektně“ a do systému pojištění zadal až 15:40 druhý den. Zároveň mi také soustrastným tónem sdělili, že s tím bohužel nemohou nic dělat. S ohledem na podmínky pojišťovny totiž v tom případě nerozhoduje ručně napsaná zelená karta, ale ono zadání (resp. do 1h od zadání do systému). Nic neznamená to, že jeho čas byl v době, kdy již fakticky bylo po závodech a bylo nám k ničemu. Zato v době, kdy jsme políbili dopravní značení, byl náš vůz nepojištěn, ačkoliv od nás pojišťovací agentka Chylíková peníze za pojištění dostala. Můžete hádat, co jsme asi tak dostali od pojišťovny, když „vlastně nepochybila ona, ale pojišťovací agent“. Stejně tak jsem sám pro sebe hádal, jak asi mohl být od paní Chylíkové pojištěn zbytek posádek, když naše posádka měla číslo v polovině startovního pole a my byli jsme pojištěni jen na půl soutěžního dne. 🙂

 

Vzniklou událost, kterou jsem byl připraven předat k soudu, zachránil pan Secký, jemuž ještě jednou i po roce děkuji a který uhradil vzniklou škodu z rozpočtu pro konání závodů. Přístup České pojištovny mě rozčílil natolik, že jsem na podzim 2011 vypověděl všechna pojištění, které jsem doposud měl u této firmy uzavřené (i agenti jsou její vizitka).

 

Skoro nedávno, v létě roku 2012 se mému vozu do cesty připletl srnec. Na rozdíl od všech, se kterými jsem se kdy setkal, tento se živil zřejmě betonem, protože na autě zanechal šrámy. Auto pobylo cca tři týdny v servisu a já využil onoho připojištění pro střet se zvěří. Situace se rýsovala celkem úsměvně (ze strany likvidátora jsem samozřejmě slyšel jako ten nejjistější scénář „totální škodu“) a čekal jsem co z autoservisu a pojišťovny vypadne.

 

Pojišťovna odhadla cenu vozidla na 100.000,-Kč s čímž jsem měl samozřejmě problém, neboť neodpovídala aktuální tržní ceně auta, ale obouchaným mrchám s přetočeným tachometrem, kterých se na internetu válí mraky. To bohužel z hlediska podmínek ve smlouvě nic neznamená a na jejich odhad jsem přistoupit musel. Z hlediska připojištění k povinnému ručení jsem měl nárok na proplacení max. 80% prodejní ceny (u havarijního by to bylo 100%). Cokoliv nad znamenalo totální škodu, přičemž totální škoda znamená, že vám dají peníze a vezmou si auto. No a potom, co jsem si nechal vše vysvětlit, je zajímavé logicky počítat:

 

Totální škoda = vezmou si auto a mě dají 100.000,-.

Nebo – dají mi auto a vyplatí poměrnou část za škodu = to v praxi znamenalo cca 25.000,- (protože auto mělo většinu nepoškozených dílů, které mají cenu a můžu je prý prodat).

Proplacená škoda byla ve výši 76.000,- (nad 80.000,- by nic nepropláceli a byla by to totálka).

 

To, co nemůžu pochopit na faktech výše je, jak poměrná část za škodu může být oceněna na 25.000,- (když si auto nechám, což znamená, že zbytek auta má cenu minimálně 75.000,-) a přitom její reálná oprava je za 76.000,- (když pojištění uplatním).

To pro mě znamená, že:

  1. Auto by mělo mít správně cenu 75.000, což byla ta cena nerozbitých dílů + 76.000,- což byla cena opravy.
  2. Zároveň, že 25.000,- se nerovná 76.000,- a to znamená že poměrná část za škodu byla podhodnocena.

Jak to je možné nevím,  na matematiku jsem byl slabý vždycky 🙂

 

Pro faktické čtenáře, které zajímá jak celý proces časově proběhl, dodávám:

  • Srnec přišel o život 7.8.2012
  • událost byla na pojišťovnu nahlášena 11.8.2012
  • likvidátor přijel auto obhlédnout 16.8.2012
  • auto bylo opraveno poslední týden v září
  • peníze pojišťovna Generali proplatila 25.10.2012, tedy cca 2 měsíce po nahlášení škody.

 

Jak se pojistná událost projeví na výšce nového pojistného na další období zatím netuším.

 

A co vy? Jaké máte zkušenosti se škodami? Kterou pojišťovnu byste doporučili, které se už chcete vždycky vyhnout a proč?

 

Přečteno 1212x.

4 reakce na „Zkušenosti s pojišťovnou – agenti a srnec“

S plnením u Generali jsem měl taky problém. Peníze jsem dostal po troch měsícech a pak jsem smlouvu vypovědel. Kdyby jsem s nimi měl řešit další nehodu, asi by mně odvezli…Prošel jsem k Allianz, pojistka o trochu vyšší ale mám jistotu, že kdyby se něco stalo tak je to solídni pojišťovna která koná rychle a bez průtahů.

Také doporučuji dát od této pojišťovny ruce pryč. Přítelkyně měla vyplavený byt a z pojišťovny to naschvál tak dlouho prodlužovali, že jí nakonec napsali, že to je promlčené. A znám více případů. Jsou to zloději. Nic u nich nepojišťovat.

Dobrý den,

důležité je přečíst si co si kupujete a když smlouvu podepíšete tak si jí prostudovat včetně pojistných podmínek. Pokud si něco uzavřete tak si to uzavíráte dle platných podmínek kterými se smlouva řídí, instituce, v tomto případě pojišťovna většinou tyto podmínky stanovuje předem, podpisem smlouvy s nimi souhlasíte. Pokud je napsáno v podmínkách že v rámci povinného ručení je to do 80% je třeba o tom vědět. Je to třeba proto levnější než u konkurence, následně si můžete vypracovat i nabídky jiné firmy a porovnat co Vám více vyhovuje. Píši to jen že se mi líbí jak jsou všichni chytří a jak jsou naštvaní na všechny instituce i když stačí jen přečíst co dotyčný podepisuje. Neříkám že je třeba číst každý papír k nádobí nebo podobně ale ve věcech finančních, pojistných, cestovních by bylo dobré než něco podepíšu tak vědět na co mám a na co nemám nárok, nemyslíte? Já se tímto řídím a když se budeme bavit přímo o pojištění, u ČP mi matka založila za mlada spoření, byl tam očekávaný výnos, spokojenost. U Generali jsem měl pojištění úrazové a odpovědnost za škodu při výkonu zaměstnání. Měl jsem 2x výron a 1x zlomenou zánártní kůstku. Plnění do 3 týdnů, spokojenost. Z odpovědnosti za škodu zaměstnavateli jsem měl jedno plnění 14 000 když jsem špatně vykládal náklad, vyřízeno během měsíce (14 dní jsem tahal dokumenty ze zaměstnavatele), což je asi standard, pojištění tenkrát stálo asi 2000 ročně, nutno dodat že pokud bych neměl na řízení připojištění, nic bych nedostal > tímto se můžeme dostat zase k tomu že může být špatně nastavena pojistka a může být za 1000. Bankovní účet mám u FIO banky a jsem spokojen, měsíčně platím 15 kč za kartu a výpisy, toť vše. Lidi, souhlasím s tím že jednání v případě nějakého plnění či podobných záležitostí může být zdlouhavé, třeba i prodlužované, na to bych mohl říct že každý má dle svých podmínek na plnění a další věci nějakou lhůtu ale už se tím nebudu zabývat, myslím že to stačilo. Ale pro pána boha, nikdo se o nic nezajímá a nikdo si nic nepřečte, tak se pak nedivte ! Jan Sereza.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..